niedziela, 17 sierpnia 2014

Przystawka na letnie przyjęcie – krewetki tygrysie z pesto bazyliowym podane z serem mozzarella i białym winem.

Czas urlopów w pełni, okres letnich przyjęć w ogrodzie także. A co jeżeli nie chcemy tradycyjnie podejmować gości tłustym jedzeniem z grilla? Ja absolutnie nie twierdzę, że jest ono niesmaczne, ale czasem każdy z nas potrzebuje odmiany. Moja propozycja na letnią przystawkę to krewetki tygrysie w pesto bazyliowym – urzekająca w swej prostocie i niezwykle smaczna przekąska do białego wina.

Latem bardzo wysoka temperatura utrudnia nam nie raz życie, ale kto z nas tej pory roku nie kocha? Najlepszą propozycją trunków na przyjęcie w lecie są lekkie, białe wina, które przynajmniej mnie w połączeniu z sierpniową aurą nie ścinają zbyt szybko z nóg. Ponadto sałatki, kurczaka i owoce morza powinno się podawać z winem białym.

Potrzebujesz (na jedną porcję):

- osiem krewetek tygrysich,

- łyżka pesto bazyliowego, przepis TUTAJ,

- łyżka oliwy z oliwek,

- osiem kawałków sera mozzarella,

- jeden pomidor,

- garść liści sałaty rzymskiej,

- sól, pieprz, ulubione zioła do smaku,

- lampka białego wina,

Można zauważyć, że jestem wprost zauroczona pesto bazyliowym, bo jest ono dość częstym gościem na moim stole. Trudno się nie zauroczyć, ponieważ jest smaczne i bardzo proste w wykonaniu. W połączeniu z owocami morza i rybami powoduje całkowite usunięcie nielubianego przez wielu morskiego zapachu. Mnie osobiście on nie przeszkadza, ale moim znajomym i rodzinie niestety tak, więc dodaję pesto do krewetek właśnie z myślą o nich. Eksperyment uważam za udany! ;)

Przyrządzanie tej przystawki polega na przygotowaniu krewetek, usunięciu pancerzy i jelit (jeżeli używamy produktów świeżych). Ja aktualnie stacjonuję w małym miasteczku, gdzie mam dostęp jedynie do krewetek mrożonych. Absolutnie nie wstydzę się przyznać, że czasem korzystam z mrożonych produktów. Jednak wiadomo, że smaczniejsze są świeże.

Następnie rzucić krewetki (natarte solą, pieprzem i lubionymi ziołami, np. bazylia, rozmaryn) na patelnię z rozgrzaną oliwą, podsmażać około 8 minut. Na ostatnie dwie minuty obtoczyć je w pesto. Podawać z serem mozzarella, pomidorem i sałatą. Najlepszym wyborem trunku, jak już zresztą pisałam, będzie oczywiście białe wino. Wracajcie ostrożnie z długiego weekendu Kochani!

Dieta Śródziemnomorska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz