piątek, 31 stycznia 2014

Potrawa inspirowana dietą modułową: Grillowany filet z łososia w marynacie z pietruszki i oleju z awokado, z dodatkiem sosu musztardowego.

Uff… pierwszy tydzień sesji już za mną. Jeszcze pomęczą mnie do połowy lutego, a potem długo wyczekiwane ferie. Ostatnio bardzo dużo się u mnie działo i właśnie tym spowodowana była nieobecność na blogu. Moja siedziba przeniosła się do nieco większej kuchni, a ja mam do układania masę klamotów. Dlatego też dziś mam dla Was szybki przepis na łososia z sosem musztardowym w marynacie z oleju z awokado i pietruszki.

Potrzebujesz: (na 4 porcje)

- około 600 gramów filetu z łososia,

- trzy łyżki oleju z awokado, np. Greencado,

- szczypta świeżo posiekanej natki pietruszki,

- sól i pieprz do smaku,

- 400 gramów ryżu,

- od pięciu do ośmiu łyżek śmietany 18%,

- cztery łyżki musztardy chrzanowej,

Należy zacząć od dokładnego wypłukania łososia pod bieżącą wodą. Następnie skropić odrobiną soku z cytryny, po czym wsmarować dwie do trzech łyżek oleju z awokado. Oprószyć pietruszką, pieprzem oraz solą i odstawić do lodówki na około dwie godziny.

Po tym czasie rybę wyjąć z lodówki i piec na grillu około 8- 10 minut. Można także skorzystać z patelni grillowej. Proponuję nie usuwać skórki, ponieważ ma oną tę właściwość, że bardzo łatwo zdejmuje się sama pod wpływem wysokiej temperatury więc osobiście od dawna nie męczę się z filetowaniem łososia.

Tak przygotowaną rybę proponuję podawać z ryżem zagotowanym w osolonej wodzie. Idealnym dodatkiem będzie także porcja ulubionych warzyw, takich jak np. świeże ogórki, pomidory, cebula lub szpinak. Dressing do sałatki można także wykonać na bazie oleju z awokado. Całość dopełni dip musztardowy, który szybko wykonasz z połączenia osiemnastoprocentowej śmietany z kilkoma łyżkami musztardy.

Możliwość testowania i wymyślania potraw z dodatkiem oleju z awokado była dla mnie niewątpliwą frajdą. Dlatego też jeszcze raz chciałabym Wam przypomnieć co ciekawego udało mi się wyczarować z awokado w roli głównej.

Przepisy możecie obejrzeć TUTAJ

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz