sobota, 26 kwietnia 2014

Placki z cukinii z sosem pieczarkowym.

Z tym przepisem wiąże się dość zabawna historia. Gdy ośmieliłam się zrobić placki z cukinii po raz pierwszy zachlapałam masą na nie całą kuchenkę i kolejne parę godzin po obiedzie doprowadzałam kuchnię do porządku. Jak widzicie, kuchnia blogera to nie sterylne laboratorium więc nie bójcie się brudzić i chlapać, gdy efekt ma zachwycić ludzi, na których Wam zależy. Dodatkowo w drodze po składniki totalnie zmokłam i wróciłam do domu z kapiącymi deszczówką włosami… Zapraszam Was więc na danie proste, ale okupione mimo wszystko wieloma trudnościami ;).

Potrzebujesz: (na cztery porcje)

- 350 gramów pieczarek,

- jedna średnia cebula,

- cztery łyżki oliwy do smażenia,

- 400 gramów cukinii,

- dwie gałązki koperku,

- dwie gałązki natki pietruszki,

- ząbek czosnku,

- dwa jajka,

- dwie łyżki mąki,

- 150 gramów śmietany 12%,

- sól i pieprz do smaku,

Pieczarki oczyścić (osad zejdzie łatwiej, gdy do wody doda się sól) i pokroić w plastry, następnie posiekać cebulę i zeszklić w rondlu, dodać pieczarki, przyprawić gałką muszkatołową i smażyć około pięć minut. Po tym czasie wlać pół szklanki wody i dusić pod przykryciem piętnaście minut, zaprawić śmietaną wymieszaną z niepełną łyżką mąki, przyprawić do smaku i dodać posiekaną natkę pietruszki.

Cukinię umyć, zetrzeć na tarce o grubych oczkach i odcisnąć nadmiar soku. Warto odrobinę posolić startą już cukinię i chwilkę odczekać, wtedy sól wyciągnie wilgoć i możliwe będzie lepsze i dokładniejsze odciśnięcie soku. Następnie dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, posiekany koperek, dwa jajka i odrobinę mąki. Doprawić i wymieszać do uzyskania jednolitej konsystencji.

Placki formować w dłoniach i umieszczać na rozgrzanej patelni. Smażyć po obu stronach, a do przewracania używać dwóch łopatek, ponieważ placki mają czasami tendencję do rozlatywania się. Usmażone przekładać na papierowy ręcznik celem ich odsączenia. Podawać naturalnie z sosem ;).

Życzę smacznego!

Pieczarkowy Tydzień 2014

1 komentarz:

  1. Z sosem pieczarkowym takich placuszków jeszcze nie próbowałam. Zapraszam do dodania wpisu do mojej akcji Pieczarkowy Tydzień 2014, która kończy się już jutro.

    OdpowiedzUsuń